Perşembe, Temmuz 4, 2019
Eskişehir milletvekili Salih KOCA’dan skandal açıklama !

Eskişehir milletvekili Salih KOCA’dan skandal açıklama !

Yargı çalışanlarının sorunlarının çözülmesi noktasında yapılan tüm uğraşlara rağmen, bu milletin meclisinde öyle vekiller konuşuyor ki, saç baş yolmamak elde değil. Sözde bizlerin oylarıyla seçilen ancak bizleri anlamaktan çok uzak noktalarda kalan, hesabını kitabını kendisine göre ayarlayan AKP Eskişehir milletvekili Salih Koca “Adalet Çalışanlarının Sorunları” önergesinde öyle bir konuşma yaptı ki, yargı çalışanları isyan noktasına geldi.

Salih Koca yapmış olduğu konuşmasını sırasıyla irdeliyoruz. 

1- Yargı çalışanlarının uğratıldığı hak kayıplarının 700.TL olduğunu ancak sanki bizlerin 830.TL maaş alındığı gibi bir iddianın ortaya çıktığını belirtiyor. Fakat anlamadığı husus, 700.TL kaybın maaşımızdan kesilerek yapılmadığı, bizlere ödenmekte olan fazla mesai, havuz, nöbet ve yol ücretleri sonuca uğramış olduğumuz kayıplardır. Öncesinde tarafımıza ödenmekte olan bu ek ücretlerin elimizden alınmasından dolayı ortaya çıkan hak kaybı olduğunu ya anlamıyor ya da anlamamak için elinden geleni yapıyor.

2- Yargı çalışanlarının maaşlarının 2002 yılından bugüne kadar toplam % 540 civarında arttığını ancak bu geçen zaman içinde enflasyonun % 140 oranında artış gösterdiğini söylüyor. Bu söylemini dile getirirken, bugüne kadar enflasyon oranlarının pinpon topları ve  çalı süpürgesi üzerinden olan artışa göre değerlendirdiğinden hiç bahsetmiyor. Açlık sınırında olan memur maaşlarında yüzde oranında yapılan artışların afâki boyutlarda olduğu imajını ortaya koymaya çalışıyor. Küçük rakamlar üzerinde yapılan yüzde oranındaki artışlar küçük, büyük rakamlar üzerinde yapılan artışlar ise büyük sonuçlar doğuracaktır. (Örneğin 300.TL üzerinde yapılan % 500’lük artış 1.500.TL artış getirirken, 1.000.TL miktar üzerinde yapılan % 500’lük artış 5.000.TL nispetinde olacaktır.)  Türkiye’de sözde rakamlara göre kişi başına düşer milli gelir yıllık 10.000.USD civarında olduğu söylenmektedir. Bir milletvekili 2002 yılında 4.300.TL maaş alırken bugün 14.000.TL civarında maaş almaktadır.

Lakin vekil maaşlarını asıl arttıran, milletvekillerinin önemli bir bölümünün normal maaş dışında geçmişteki Emekli Sandığı, SSK ve Bağ-Kur hizmetleri nedeniyle emekli aylığı da alıyor olmaları. Hem normal maaşı, hem ayrıca emekli maaşı alan milletvekili sayısının yüzlerce olduğu biliniyor. Bu vekillere 14 bin liralık normal, maaşları dışında emekli maaşı olarak 6 bin 973 lira ödeniyor. Böylece her iki maaşı da alan vekilin eline halen ayda 20 bin liraya yakın para geçiyor. Bu arada, milletvekili emekli aylık tutarları ilk kez 2013 yılı başında Cumhurbaşkanı ödeneğine endekslenmişti. Bu endeks uygulandığında ise milletvekili emekli aylığı Ocak 2014 itibariyle 6 bin 973 liradan 7 bin 479 liraya çıkacak. Bu verilere göre de halen hem emekli aylığı, hem de normal maaş alan milletvekillerinin eline geçecek toplam maaş 20 bin 500 lirayı geçecek.

3- 2012 yılında nüfusu 200 binin üzerinde olan Büyükşehirlere yol yardımı verildiğinden bahsediyor sayın milletvekili. Soruyoruz kendisine, şayet bu Büyükşehirlerde çalışan arkadaşlarımız işe gidip gelirken ulaşım aracı kullanıyorsa, diğer şehirlerde çalışan arkadaşlarımız işe uçarak mı gidip geliyor !

4- Sayın Koca devamla ;  Türkiye genelinde bir çok yeni adliye binalarının yapıldığını, Uyap sisteminin getirilerek yargıya çeki düzen verildiğini belirtiyor. Biz de soruyoruz kendilerine, bu beton yığınlarının içinde çalışınca refah seviyemiz mi artıyor. Eve giderken 1 ekmek daha mı fazla alabiliyoruz ?  Ücretini alamadığımız halde akşam ve hafta sonları fazla mesaiyi kaldığımız zaman bu binalar yol ücretimizi mi karşılıyor, yemek ücretimizi mi karşılıyor, yoksa fazla çalışmalarımızın karşılığında bizlere ücret mi ödüyor ? 

SAYIN VEKİL ;

Neden yıllara göre artış gösteren dosya sayılarının oranlarından bahsetmiyorsunuz?

Neden dosyalardaki artış sonucu üzerimize binen ek iş yükünden bahsetmiyorsunuz ?

Neden personel üzerinde uygulanan mobbinglerden bahsetmiyorsunuz ?

Neden personel hakkında yetkili makamdan izin alınmaksızın mobbinge dayalı açılan davalardan bahsetmiyorsunuz ?

Neden gecenin üçünde yatağından kaldırılarak otopsiye götürülen ancak karşılığını alamayan savcılık personelinden bahsetmiyorsunuz ?

Neden keşifte dağ taş gezdirilerek karşılığında komik ücretler ödenen paralardan bahsetmiyorsunuz ? Neden bir icra dairesinde 30.000 adet derdest durumda olan icra dosyalarından ve yetersiz personelinden bahsetmiyorsunuz ?

Neden bekçilerin, itfaiyecilerin ve askeri mahkemelerde çalışan mübaşirlerin genel idare hizmetlerde olmasına rağmen adli ve idari yargıda çalışan mübaşirlerin yardımcı hizmetler sınıfında olduğundan bahsetmiyorsunuz ?

Neden tüm kurumlarda çalışan müdürlerin emekli olurken ek göstergelerinin 3600 üzerinden olduğu ancak Adalet Bakanlığı’nda çalışan müdürlerin maaşlarının 2200 ek gösterge üzerinden emekli olduklarından veya bu nedenle emekli olamadıklarından bahsetmiyorsunuz?

Neden bütün memurlar yeşil pasaport alabilirken yargı çalışanları bu haktan mahrum bırakılıyor ?

Neden Erciş Adliyesi’nde prefabrik binada, Kemer Adliyesi’nde depreme dayanıksız binada çalışan yargı çalışanından bahsetmiyorsunuz ? Bütün bunların nedeni sizin ihtisas alanınızın mühendislik olduğu ve yargı çalışanlarının sorunlarına uzak olmanızdan mı kaynaklanıyor ? Emin olun bu soruların cevabını tüm yargı çalışanları merak ediyor.

Yapmış olduğunuz konuşmaya istinaden bizler de diğer ülkelerdeki milletvekilleri ile Türkiye’deki milletvekillerinin maaşlarının karşılaştırmasını sizlere sunuyoruz :

TÜRKİYE :
Kişi başı milli geliri: 10.000 $.
Milletvekili maaşı: 5.600 $.
Yan ödeme: Harcırahlı.
Emeklilik: Yaş sınırı yok.
Çifte emekli geliri var.
Maaşın milli gelire oranı: % 56
Sosyal haklar:
2 yılda emeklilik hakkı
Emekli olunca ömür boyu ayda 6 milyar TL maaş

 

İNGİLTERE:
Milli geliri: 46.500 $.
Milletvekili maaşı: 6.200 $.
Yan ödeme: Londra kenti 9 gidiş-geliş bileti.
Emeklilik: Memur gibi.
Maaşın milli gelire oranı: % 13.3.

FRANSA:
Kişi başı milli geliri: 46.000 $.
Milletvekili maaşı: 4.648 $..
Yan ödeme: Yok.
Emeklilik: 55 yaş sonrası.
Maaşın milli gelire oranı: % 10.

İTALYA:
Kişi başı milli geliri: 40.000 $.
Milletvekili maaşı: 9.150 $.
Yan ödeme: Yok.
Emeklilik: Memur gibi.
Maaşın milli gelire oranı: % 22,8.

İSPANYA:
Kişi başı milli geliri: 37.000 $.
Milletvekili maaşı: 2.312 $.
Yan ödeme: 1.500 $.
Emeklilik: Memur gibi.
Maaşın milli gelire oranı: % 4.

NORVEÇ:
Kişi başı milli geliri: 98.000 $.
Milletvekili maaşı: 7.500 $.
Yan ödeme: Yok.
Emeklilik: 65’ten sonra.
Maaşın milli gelire oranı: % 7.6.

İSVEÇ:
Kişi başı milli geliri: 65.000 $..
Milletvekili maaşı: 4.200 $.
Yan ödeme: Yok.
Emeklilik: Yok.
Maaşın milli gelire oranı: % 6.4.

DANİMARKA:
Kişi başı milli geliri: 64.000 $.
Milletvekili maaşı: 5.000 $.
Yan ödeme: Yok.
Emeklilik: Yok.
Maaşın milli gelire oranı: % 7.8.

FİNLANDİYA:
Kişi başı milli geliri: 52.000 $.
Milletvekili maaşı: 4.000 $.
Yan ödeme: Yok.
Emeklilik: Memur gibi.
Maaşın milli gelire oranı: % 7.6.

HOLLANDA
Kişi başı milli geliri: 52.000 $.
Milletvekili maaşı: 5.660 $.
Yan ödeme: 150 $.
Emeklilik: Memur gibi.
Maaşın milli gelire oranı: % 10.8.

AVUSTURYA:
Kişi başı milli geliri: 50.500 $.
Milletvekili maaşı: 8.100 $.
Yan Ödeme: Yok.
Emeklilik: Yok.
Maaşın milli gelire oranı: % 16.

BELÇİKA :
Kişi başı milli geliri: 47.000 $.
Milletvekili maaşı: 5.064 $.
Yan ödeme: 1.423 $.
Emeklilik: Yok.
Maaşın milli gelire oranı: % 10.6.

ÇEK CUMHURİYETİ:
Kişi başı milli geliri: 21.000 $.
Milletvekili maaşı: 1.900 $.
Yan Ödeme: Yok.
Emeklilik: Yok.
Maaşın milli gelire oranı: % 9.

LİTVANYA:
Kişi başı milli geliri: 15.000 $.
Milletvekili maaşı: 820 $.
Yan ödeme: Yok.
Emeklilik: Yok.
Maaşın milli gelire oranı: % 5.4.

POLANYA:
Kişi başı milli geliri: 14.000 $.
Milletvekili maaşı: 1.893 $.
Yan ödeme: Yok.
Emeklilik: Yok.
Maaşın milli gelire oranı: % 13.5.

TAKDİR SİZLERİN ….

Hakkında Adalet Büro Sen

ADALET SEN, Adalet Bakanlığına bağlı olarak çalışan tüm personellerimizin tek bir çatı altında toplanarak güçlenmesi, sosyal ve özlük haklarının iyileştirilmesi ve çalışma barışının tesisi düşüncesiyle 21 Aralık 2009 tarihinde Adliye Personellerinin kararlı girişimiyle kurulmuştur. Kuruluş aşamasında sendikanın ilkeleri belirlenmiş, başarının tesisine yönelik yol haritası çizilmiş, sendikanın tüzel kişiliğinin siyasetten bağımsız faaliyette bulunmasına, tüm üyelerin ve yöneticilerin Adalet Bakanlığına bağlı olarak çalışan personellerden oluşmasına, sendikanın bu alanda uzmanlaşmasına karar verilmiştir. Türkiye'nin birçok il ve ilçelerinde teşkilatlar kurulmuş, alınan karar ve ilkeler doğrultusunda siyasal söylemden uzak çalışmalar yapılmıştır. Büro hizmetleri sınıfında onlarca farklı kurumun arasında kaybolan Adalet Bakanlığına bağlı olarak çalışmakta olan personellerimizin sorunlarının kaynağı olarak kendisine ait bir hizmet sınıfının bulunmadığı tespit edilmiş, sendikamızca alınan karar doğrultusunda ilk hedef "Yargı Hizmetleri Sınıfının Kurulması" olmuştur. Bu uğurda birçok çalışmalara imza atılmış, tarihte ilk kez 8 Aralık 2012 tarihinde Türkiye'nin dört bir yanından yüzlerce yargı çalışanları Ankara'da toplanarak yıllarca ihmal edilen haklarına ilişkin taleplerini basın açıklaması yoluyla yetkililere duyurmaya çalışmıştır. Bu günün milat olması münasebetiyle 8 Aralık tarihi "Yargı Çalışanları Günü" olarak ilan edilmiş, her yıl farklı etkinliklerle kutlamalar yapılarak yargı çalışanlarının gündeme getirilmesi, çalışma şartlarının ve taleplerinin iyileştirilmesi hususunda kamuoyu oluşturulması düşünülmüştür. Sendikal faaliyetler kapsamında yoğun olarak Adalet Bakanlığında, TBMM'nde ve Cumhurbaşkanlığı nezdinde çalışmalar yapılmış, yazılı talepler ve raporlar hazırlanarak ilgili makamlara takdim edilmiştir. Çalışmalar sadece genel kapsamda kalmayıp, lokal anlamda da taşra teşkilatlarında olan sorunların çözümüne yönelik mahallinde ikili görüşmeler yapılmış, gerek teşkilat yapısındaki sıkıntılar çözüme kavuşturulmuş ve gerekse soruna maruz kalan personelin refaha kavuşması temin edilmiştir. Mevcut konjonktürde birçok sendika kendi alanında faaliyetlerini sürdürmektedir. Burada bizi diğerlerinden ayıran en önemli özelliklerden bir tanesi de tüm zamanımızı ve enerjimizi kendi meslektaşlarımıza yönelik harcayarak, alanında uzmanlaşmış bir sendika olmamızdır. Mesele, büyük organizasyonlarda farklılıkların gurupların arasındaki cılız sesler olmamalıdır, asıl mesele aynı sorunları paylaşanların ve aynı dili konuşanların bir araya gelerek kenetlenmesi, sesini güçlü bir şekilde duyurabilmesi olmalıdır. Bu bağlamda, Adalet Bakanlığına bağlı olarak çalışmakta olan tüm meslektaşlarımızın daha iyi yarınlara kavuşması için bir araya gelerek güçlenmesi kaçınılmaz bir hal almıştır. Bu gücün de uygulanabileceği kat'i zemin şüphesiz ki ADALET SEN çatısıdır. Tüm meslektaşlarımızın doğru bir düşünce yapısıyla hareket ederek, kendi meslektaşlarının öncülüğünde kurulan ADALET SEN ile yola devam etmeleri en doğru karar olacaktır.

Cevapla

E-posta adresiniz yayınlanmayacak.Gerekli alanlar işaretlenmiştir *

*


+ 7 = onaltı