Cumartesi, Ağustos 10, 2019
Devlet memurluğuna girişte değişiklik yapıldı

Devlet memurluğuna girişte değişiklik yapıldı

Devlet Personel Başkanlığı tarafından çıkarılan ve 08 Şubat 2013 tarih – 29261 sayılı resmi gazetede yayımlanan Kamu Personeli Genel Tebliği (Seri No: 5) ile ilk defa devlet memurluğuna girenler, engellilerin devlet memurluğuna girişi, sosyal hizmetlerden yararlanan çocuklar, şehit, gazi ve vazife malullerinin memurluğa girişi ile memurluktan çekilenler ile emeklilerin yeniden devlet memurluğuna girişi yeniden düzenlendi.

KAMU PERSONELİ GENEL TEBLİĞİ

(SERİ NO: 5)

24/5/2013 tarihli ve 28656 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Kamu Personeli Genel Tebliğinin (Seri No: 4) “Devlet Memurluğuna Alınma” başlıklı birinci bölümü aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

“I. DEVLET MEMURLUĞUNA ALINMA

1. İlk Defa Devlet Memurluğuna Alınma

657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 50 nci maddesinde; “Devlet kamu hizmet ve görevlerine Devlet memuru olarak atanacakların açılacak Devlet memurluğu sınavlarına girmeleri ve sınavı kazanmaları şarttır.

Sınavların yapılmasına dair usul ve esaslar ile sınava tabi tutulmadan girilebilecek hizmet ve görevler ve bunların tabi olacağı esaslar Devlet Personel Başkanlığınca hazırlanacak bir genel yönetmelikle düzenlenir.” hükmüne yer verilmiştir.

18/3/2002 tarihli ve 2002/3975 sayılı Bakanlar Kurulu Kararıyla kabul edilerek 3/5/2002 tarihli ve 24744 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Kamu Görevlerine İlk Defa Atanacaklar İçin Yapılacak Sınavlar Hakkında Genel Yönetmeliğin 7 nci maddesinde; “Kamu kurum ve kuruluşlarının personel ihtiyacı göz önünde bulundurularak KPSS’nin yapılacağı tarihler, DPB ve ÖSYM tarafından birlikte belirlenir. ÖSYM, KPSS tarihi, başvuru tarihi ve başvurunun ne şekilde ve nereye yapılacağını Resmî Gazete’de ve Türkiye genelinde yayınlanan en yüksek tirajlı ilk üç gazetede farklı tarihlerde ilan vermek suretiyle duyurur.” hükmü, 13 üncü maddesinde; “(A) grubu kadrolarına atama için seçme yapacak kamu kurum ve kuruluşları, yürürlükteki mevzuata uygun olarak açıktan atama izni alınmış kadro ve pozisyonların sayı, sınıf, unvan ve dereceleri ile genel ve kendi mevzuatındaki koşulları ve belirlenen KPSS taban puanını, Resmî Gazete’de ve Türkiye genelinde yayınlanan tirajı en yüksek ilk beş gazetenin en az birinde ilan vermek suretiyle adaylara duyurur.” hükmü, 14 üncü maddesinde ise; “Adayların öncelikle bu Yönetmelik hükümleri çerçevesinde yapılacak KPSS’ye girmeleri ve ilgili kamu kurum ve kuruluşlarının belirleyeceği bir taban puanın üzerinde KPSS puanı almış olmaları şarttır.” hükmü yer almaktadır.

Aynı Yönetmeliğin 22 nci maddesinin ikinci fıkrasında; “Kamu kurum ve kuruluşlarının usulüne uygun olarak açıktan atama izni alınmış ve koşulları belirlenmiş (B) grubu boş kadrolarının sınıf, unvan, derece ve sayısı ile bu kadrolar için aranacak nitelikleri kapsayan bilgiler, DPB adına ÖSYM tarafından ilan edilir.” hükmü, 23 üncü maddesinde ise; “Adaylar, ÖSYM tarafından (B) grubu kadrolara; KPSS puanları, tercihleri, kadro sayıları ve koşulları göz önünde tutulmak suretiyle yerleştirilir…” hükmü bulunmaktadır.

Yukarıdaki hükümler çerçevesinde, kamu kurum ve kuruluşlarında 657 sayılı Devlet Memurları Kanununa tabi memur olarak istihdam edilmek isteyenlerin, öncelikle Kamu Personel Seçme Sınavı (KPSS)’na katılmaları ve sınav sonucuna göre aldıkları puan doğrultusunda (A) grubu kadrolar için kamu kurum ve kuruluşlarının; (B) grubu kadrolar için ise Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) Başkanlığı ile kurumsal alım yapan kamu kurum ve kuruluşlarının ilanlarını takip ederek, bu kamu kurum ve kuruluşlarına veya ÖSYM Başkanlığına başvuruda bulunmaları gerekmektedir.

2. Engellilerin Devlet Memurluğuna Alınmaları

Engelli vatandaşlarımızın memur statüsünde işe yerleştirme usul ve esasları 2/1/2014 tarihli ve 2014/5780 sayılı Bakanlar Kurulu kararıyla kabul edilerek 7/2/2014 tarihli ve 28906 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan “Engelli Kamu Personel Seçme Sınavı ve Engellilerin Devlet Memurluğuna Alınmaları Hakkında Yönetmelik”te düzenlenmiştir.

Bu çerçevede;

A) Engelli memur istihdamıyla yükümlü olan kamu kurum ve kuruluşlarının;

a) İlgili yılın Ekim ayı sonuna kadar engelli memur alım taleplerini,

b) Yerleştirme işlemlerinin sonuçlanmasını müteakiben, ataması yapılanlar/yapılamayanlara ilişkin bilgileri,

c) Memur statüsünde istihdam ettikleri ve işten ayrılan engelli personele ilişkin bilgileri,

Web Kullanıcıları aracılığıyla elektronik ortamda Devlet Personel Başkanlığı (DPB)’na ait internet sitesindeki “DPB e-Uygulama” kısmının Engelli Personel İşlemleri bölümü üzerinden yapmaları, ayrıca (a)’da belirtilen engelli memur alımına ilişkin bilgilerin girişi yapıldıktan ve elektronik ortamda onaylandıktan sonra alınacak çıktıların ise ilgisine göre DPB’ye yazı ile göndermeleri gerekmektedir.

B) Engellilerden Devlet memuru olarak istihdam edileceklerin;

a) Engellilere verilecek sağlık kurulu raporlarına ilişkin 30/3/2013 tarihli ve 28603 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Özürlülük Ölçütü, Sınıflandırılması ve Özürlülere Verilecek Sağlık Kurulu Raporları Hakkında Yönetmelik hükümlerine uygun engelli sağlık kurulu raporu almış olmaları,

b) İlköğretim mezunu olanların ÖSYM tarafından ilan edilecek tarihte kura için başvuruda bulunmaları,

c) Ortaöğretim, ön lisans ve lisans mezunu olanların ÖSYM tarafından yapılacak EKPSS’ye girmeleri,

ç) Yerleştirme işlemlerine ilişkin ÖSYM tarafından yayımlanacak yerleştirme kılavuzuna göre tercihte bulunmaları,

gerekmektedir.

3. Sosyal Hizmet Modellerinden Yararlanan Çocukların Devlet Memurluğuna Alınmaları

2828 sayılı Kanunun 6/2/2014 tarihli ve 6518 sayılı Kanunla değiştirilen Ek 1 inci maddesi uyarınca Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığının sosyal hizmet modellerinden yararlanan çocukların istihdamında birtakım değişiklikler yapılmıştır. Konu hakkında Devlet Personel Başkanlığı tarafından hazırlanmış olan “Sosyal Hizmetler Kanunu Kapsamında Tanınan İstihdam Hakkının Kullanımına İlişkin Yönetmelik” 12/6/2014 tarihli ve 29028 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanmış bulunmaktadır.

Bu Yönetmeliğe göre;

a) 2828 sayılı Kanunun Ek 1 inci maddesi kapsamında yerleştirme işlemleri merkezi olarak yapılacak olup, kurumlarca ayrı ayrı sınav ve yerleştirme yapılması uygulamasına son verilmiştir.

b) Yerleştirme işlemlerine katılabilecek hak sahiplerinin tespiti Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığınca yapılacaktır.

c) Hak sahibi olabilmek için kişilerin:

1- Haklarında korunma veya bakım tedbir kararı alınmış olup fasılalı olarak geçen yararlanma süreleri dâhil iki yıldan az olmamak üzere, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığının sosyal hizmet modellerinden yararlanmış olmaları,

2- Reşit oldukları tarih itibarıyla bu hizmetlerden yararlanmaya devam ediyor olmaları,

3- On sekiz yaşın doldurulduğu ve korunma veya bakım tedbir kararının sona erdiği tarihten itibaren iki yıl içinde Bakanlığa başvurmuş olmaları

gerekmektedir.

ç) Hak sahipleri 2828 sayılı Kanunun Ek 1 inci maddesinde yer verilen istihdam hakkından yalnızca bir kez yararlanabileceklerdir. 2828 sayılı Kanun gereği kamu kurum ve kuruluşlarına ait kadro veya pozisyonlara her ne surette olursa olsun atananlar Kanun kapsamında istihdam hakkını kullanmış sayılacaklardır.

Bu kapsamda yapılacak yerleştirme işlemleri Devlet Personel Başkanlığınca yapılacak veya yaptırılacak olup, hak sahibi olanların yerleştirilmelerinde KPSS sonucuna göre yerleştirme ve kura sonucuna göre yerleştirme olmak üzere iki usulde yerleştirme yapılacaktır. Buna göre;

1- Ortaöğretim (lise), ön lisans ve lisans düzeyinden mezun olanların yerleştirmeleri KPSS sonuçlarına göre, ilkokul, ortaokul ve ilköğrenim mezunlarının yerleştirmeleri ise kura sonucuna göre gerçekleştirilecektir.

2- KPSS sonucuna göre yerleştirme işlemlerinde öğretim düzeylerine uygun KPSS (B) grubu puanları kullanılacaktır. Bu itibarla en az ortaöğretim (lise) mezunu olan adayların yerleştirme işlemlerine katılabilmeleri için KPSS’ye girmiş olmaları gerekmektedir.

3- İlkokul, ortaokul ve ilköğretim mezunlarının yerleştirilmeleri kura usulü ile yapılacağından bu kişiler KPSS’ye girmeyeceklerdir.

4- KPSS sonucuna göre yerleştirme memur unvanlı kadrolara, kura ile yerleştirme yardımcı hizmetler sınıfında yer alan kadrolara yapılacaktır. Ancak 190 sayılı Kanun Hükmünde Kararname kapsamında yer almayan kamu kurum ve kuruluşlarının kadro veya pozisyon unvanı ve nitelik belirlemeleri mümkün bulunduğundan bu kamu kurum ve kuruluşlarının unvan ve nitelik talepleri hak sahiplerinin nitelikleri ve öğrenim durumları dikkate alınarak karşılanmaya çalışılacaktır.

5- Yerleştirme işlemleri için bir tercih kılavuzu yayımlanacak ve hak sahipleri bu tercih kılavuzunda yer alan kadrolara tercihte bulunacaklardır.

4. Şehit Yakınları, Gazi, Gazi Yakınları ve Vazife Malullerinin Devlet Memurluğuna Alınmaları

Şehit yakınları, gazi, gazi yakınları ve vazife malullerimiz, 3713 sayılı Terörle Mücadele Kanunu ve bu Kanuna istinaden 18/4/2014 tarihli ve 2014/6289 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan ve 9/5/2014 tarihli ve 28995 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren “Terörle Mücadele Kanunu Kapsamında Kamu Kurum ve Kuruluşlarında İstihdam Edilecekler Hakkında Yönetmelik” hükümlerine göre istihdamı sağlanacaktır.

Bu düzenlemelerden yararlanabileceklerin kamu kurumlarına yerleştirme işlemleri için müracaatlar Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı il müdürlüklerine yapılacaktır. Bakanlıkça hak sahibi oldukları tespit edilenler Devlet Personel Başkanlığına bildirilecek ve Başkanlıkça hak sahipleri durumlarına uygun kadro ve pozisyonlara yerleştirilecektir.

5. Memurluktan Çekilenlerin Yeniden Devlet Memurluğuna Alınmaları

Daha önce 657 sayılı Devlet Memurları Kanununa tabi memur olarak çalışmış olup da iki defadan fazla olmamak üzere kendi istekleriyle memuriyetten çekilen veya bu Kanun hükümlerine göre çekilmiş sayılanlardan, aynı Kanunun 92 nci maddesi uyarınca yeniden memurluğa dönmek isteyenlerin, 657 sayılı Kanunun 97 nci maddesinde belirtilen bekleme sürelerini doldurmuş olmaları halinde, atanmak istedikleri kamu kurum ve kuruluşlarına başvurmaları gerekmektedir.

Bu durumda olanların, 657 sayılı Devlet Memurları Kanununa tabi memur olarak istihdamları, durumlarına uygun boş kadro bulunması ve hizmetlerine ihtiyaç duyulması halinde, başvuracakları kamu kurum ve kuruluşlarının takdirinde bulunmaktadır.

6. Emeklilerin Yeniden Devlet Memurluğuna Alınmaları

657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 93 üncü maddesinde; “T.C. Emekli Sandığı Kanunu hükümlerine göre emekli olanlardan (emeklilikle ilgili görevlere yeniden atanamayacaklar hariç) sınıfında yazılı nitelikleri taşımakta bulunanlar Kanunun 92 nci maddesi hükümlerine göre kurumlarda boş kadro bulunmak şartıyla yeniden memurluğa alınabilirler.” hükmü yer almaktadır.

5335 sayılı Kanunun 30 uncu maddesi ile de herhangi bir sosyal güvenlik kurumundan emeklilik veya yaşlılık aylığı alanların kamu kurum ve kuruluşlarında istihdamlarına ilişkin düzenlemeler getirilmiştir.

5434 sayılı Türkiye Cumhuriyeti Emekli Sandığı Kanunu hükümlerine göre adi malullük ve vazife malullüğü aylığı alanların, anılan Kanunun mülga 98 inci maddesine uygun olarak yeniden memur kadrolarına atanmaları mümkün bulunmaktadır.

Yukarıda yer verilen hükümler çerçevesinde, yeniden memurluğa dönmek isteyen emeklilerin, atanmak istedikleri kamu kurum ve kuruluşlarına başvurmaları gerekmektedir.

7. Ortak Açıklamalar

Bu Tebliğde belirtilen şekillerde 657 sayılı Devlet Memurları Kanununa tabi memur kadrolarına ataması yapılacak olanlar, bu Kanunun 48 inci maddesinde sayılan genel ve özel şartları taşımak zorundadırlar.

Yukarıda yapılan açıklamalardan da anlaşılacağı üzere; Devlet memurluğuna alımla ilgili olarak Devlet Personel Başkanlığının, kişilerin kamu kurum ve kuruluşlarına doğrudan atanmalarını sağlama şeklinde bir görevinin bulunmaması ve ayrıca açıktan atanılacak boş kadro için gerekli olan izin, onay gibi atama prosedürlerinin ilgili kurum veya kuruluşlarca yerine getirilecek olması sebebiyle bu Tebliğde belirtilen hallerde Devlet memurluğuna atanmak isteyen kişilerin, herhangi bir kamu kurum veya kuruluşuna ait memur kadrolarına açıktan atama izni alınması veya atanmaları amacıyla doğrudan Devlet Personel Başkanlığına yazılı veya sözlü başvuruda bulunmaları hiçbir hak ve sonuç doğurmayacağından, bu yöndeki başvurular dikkate alınmayacaktır.”

Tebliğ olunur.

Hakkında Adalet Büro Sen

ADALET SEN, Adalet Bakanlığına bağlı olarak çalışan tüm personellerimizin tek bir çatı altında toplanarak güçlenmesi, sosyal ve özlük haklarının iyileştirilmesi ve çalışma barışının tesisi düşüncesiyle 21 Aralık 2009 tarihinde Adliye Personellerinin kararlı girişimiyle kurulmuştur. Kuruluş aşamasında sendikanın ilkeleri belirlenmiş, başarının tesisine yönelik yol haritası çizilmiş, sendikanın tüzel kişiliğinin siyasetten bağımsız faaliyette bulunmasına, tüm üyelerin ve yöneticilerin Adalet Bakanlığına bağlı olarak çalışan personellerden oluşmasına, sendikanın bu alanda uzmanlaşmasına karar verilmiştir. Türkiye'nin birçok il ve ilçelerinde teşkilatlar kurulmuş, alınan karar ve ilkeler doğrultusunda siyasal söylemden uzak çalışmalar yapılmıştır. Büro hizmetleri sınıfında onlarca farklı kurumun arasında kaybolan Adalet Bakanlığına bağlı olarak çalışmakta olan personellerimizin sorunlarının kaynağı olarak kendisine ait bir hizmet sınıfının bulunmadığı tespit edilmiş, sendikamızca alınan karar doğrultusunda ilk hedef "Yargı Hizmetleri Sınıfının Kurulması" olmuştur. Bu uğurda birçok çalışmalara imza atılmış, tarihte ilk kez 8 Aralık 2012 tarihinde Türkiye'nin dört bir yanından yüzlerce yargı çalışanları Ankara'da toplanarak yıllarca ihmal edilen haklarına ilişkin taleplerini basın açıklaması yoluyla yetkililere duyurmaya çalışmıştır. Bu günün milat olması münasebetiyle 8 Aralık tarihi "Yargı Çalışanları Günü" olarak ilan edilmiş, her yıl farklı etkinliklerle kutlamalar yapılarak yargı çalışanlarının gündeme getirilmesi, çalışma şartlarının ve taleplerinin iyileştirilmesi hususunda kamuoyu oluşturulması düşünülmüştür. Sendikal faaliyetler kapsamında yoğun olarak Adalet Bakanlığında, TBMM'nde ve Cumhurbaşkanlığı nezdinde çalışmalar yapılmış, yazılı talepler ve raporlar hazırlanarak ilgili makamlara takdim edilmiştir. Çalışmalar sadece genel kapsamda kalmayıp, lokal anlamda da taşra teşkilatlarında olan sorunların çözümüne yönelik mahallinde ikili görüşmeler yapılmış, gerek teşkilat yapısındaki sıkıntılar çözüme kavuşturulmuş ve gerekse soruna maruz kalan personelin refaha kavuşması temin edilmiştir. Mevcut konjonktürde birçok sendika kendi alanında faaliyetlerini sürdürmektedir. Burada bizi diğerlerinden ayıran en önemli özelliklerden bir tanesi de tüm zamanımızı ve enerjimizi kendi meslektaşlarımıza yönelik harcayarak, alanında uzmanlaşmış bir sendika olmamızdır. Mesele, büyük organizasyonlarda farklılıkların gurupların arasındaki cılız sesler olmamalıdır, asıl mesele aynı sorunları paylaşanların ve aynı dili konuşanların bir araya gelerek kenetlenmesi, sesini güçlü bir şekilde duyurabilmesi olmalıdır. Bu bağlamda, Adalet Bakanlığına bağlı olarak çalışmakta olan tüm meslektaşlarımızın daha iyi yarınlara kavuşması için bir araya gelerek güçlenmesi kaçınılmaz bir hal almıştır. Bu gücün de uygulanabileceği kat'i zemin şüphesiz ki ADALET SEN çatısıdır. Tüm meslektaşlarımızın doğru bir düşünce yapısıyla hareket ederek, kendi meslektaşlarının öncülüğünde kurulan ADALET SEN ile yola devam etmeleri en doğru karar olacaktır.

Cevapla

E-posta adresiniz yayınlanmayacak.Gerekli alanlar işaretlenmiştir *

*


beş + = 14